Svinninge Gymnastikforening

(SGF)

 

VEDTÆGTER

Vedtaget på generalforsamlingen d.26.05.2021

(Erstatter vedtægter af 24/04-2019)

 

§ 1 - Navn

 

Foreningens navn er Svinninge Gymnastikforening (SGF), og dens hjemsted er i Svinninge i Holbæk Kommune.

§ 2 - Formål

 

Foreningens formål er at samle børn, unge og ældre til idrætslige og sociale aktiviteter.

§ 3 - Medlemskab af organisationer

 

Foreningen er medlem af DGI Midt- og Vestsjælland, og er undergivet dennes love og bestemmelser og kan søge optagelse i relevante idrætsforbund.

§ 4 - Optagelse af medlemmer

 

Stk. 1       Som medlemmer kan optages enhver person, som vil følge foreningens vedtægter

 

Stk. 2       Udmeldelse sker via foreningens bestyrelse, og kan ikke ske, hvis medlemmet er i kontingentrestance.

 

Stk. 3       Hvis et medlem er i kontingentrestance, kan bestyrelsen med mindst 14 dages varsel ekskludere vedkommende.

 

Stk. 4       Ingen, som er udelukket p.g.a. kontingentrestance, kan igen optages som medlem før restancen er betalt.     

§ 4a – Betaling af medlemskontingent

 

Stk. 1       Betaling af medlemskontingent sker samtidig med holdtilmeldingen. Dette sker via foreningens hjemmeside.

 

Stk. 2       I tilfælde af at et medlem ikke er tilmeldt online, hvorfor der dermed ikke er indbetalt medlemskontingent efter 3. træningsgang, da kan der udsendes en gebyrfri betalingspåmindelse – med betalingsfrist på 5 hverdage.

 

St. 3         Er kontingentet fortsat ikke betalt efter ovenstående betalingsfrist, kan der udsendes yderligere en betalingspåmindelse, tilskrevet et gebyr på kr. 100,-.

§ 5 - Generalforsamling

 

Stk. 1       Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.

 

Stk. 2       Ordinær generalforsamling holdes hvert år i april måned.

                Generalforsamlingen indvarsles mindst 14 dage før afholdelse.

Alle aktive medlemmer over 18 år, som ikke er i kontingentrestance, har stemmeret.

 

Stk. 3       Forslag, som et stemmeberettiget medlem ønsker behandlet på generalforsamlingen, skal sendes skriftligt til formanden senest 8 dage før.

 

Stk. 4       Generalforsamlingens dagsorden skal som minimum indeholde følgende punkter:

 

  1.  Valg af dirigent.
  2.  Formandens beretning.
  3.  Evt. øvrige medlemmers beretning
  4.  Fremlæggelse af regnskab.
  5.  Indkomne forslag.
  6.  Valg af bestyrelses- og udvalgsmedlemmer.
  7.  Valg af suppleanter til bestyrelsen.
  8.  Valg af eksterne revisorer.

(Der stilles ikke krav om kompetencer eller uddannelse)

  1.  Valg af suppleant for eksterne revisorer.

(Der stilles ikke krav om kompetencer eller uddannelse)

10. Eventuelt.

 

Stk. 5       Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte. Medmindre andet er foreskrevet, træffes beslutninger med almindeligt flertal.

 

Stk. 6       Ekstraordinær generalforsamling kan holdes, når bestyrelsen finder anledning dertil, eller mindst 25 % af medlemmerne stiller skriftligt krav derom.

 

Stk. 7       Der vil være mulighed for at afholde generalforsamlingen virtuelt.

§ 6 - Bestyrelsen

 

Stk. 1       Foreningen ledes af en bestyrelse på minimum 5 personer og maximum 9 personer; bestående af formand, kasserer og sekretær, alle udpeget enkeltvis på generalforsamlingen. Desuden vælges der maksimum 6 udvalgsmedlemmer. Alle over 18 år.

Udvalgsmedlemmerne indtræder i bestyrelsen med stemmeret.

Desuden kan der vælges maksimum 2 suppleanter.

 

Stk. 2       Bestyrelsen og udvalgsmedlemmerne konstituerer sig med en næstformand.

 

Stk. 3       Bestyrelsens beslutninger træffes som tidligere nævnt med almindeligt flertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

 

Stk. 4       Bestyrelsesmedlemmer vælges for en 2-årig periode. Suppleanter vælges for en 1-årig periode. Formand og kasserer er ikke på valg samme år.

                Suppleanter behøver ikke at deltage i alle bestyrelsesmøderne, men kan indkaldes, såfremt bestyrelsen finder det nødvendigt.

 

Stk. 5       Bestyrelsen drager omsorg for foreningens økonomiske anliggender, fastsætter kontingent og antager ledere/instruktører.

§ 7 – Udvalgsmedlemmer

 

Stk. 1       Udvalgsmedlemmer vælges for 2 år, med halvdelen på valg hvert år. Suppleanter vælges for 1 år.

Stk. 2       Bestyrelses- samt udvalgsmedlemmerne forestår planlægning og afvikling af aktiviteterne.

§ 8 - Økonomi

 

Stk. 1       Foreningens regnskabsår går fra 1. april til 31. marts.

Stk. 2       Regnskabet gennemgås af 2 på generalforsamlingen valgte revisorer – (der er ingen krav om relevant uddannelse hertil), der vælges for en 1-årig periode med en på valg hvert år. Suppleant vælges ligeledes for en 1-årig periode.

Stk. 3       Foreningens medlemmer, udvalgs- og bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt for foreningens forpligtelser.

§ 9 - Tegningsret

 

Stk. 1       Foreningen tegnes af formanden i lighed med 1 medlem af bestyrelsen.

Stk. 2       Bestyrelsen kan meddele fuldmagt med henblik på varetagelse af foreningens daglige forretninger.

§ 10 - Vedtægtsændringer

 

Vedtægtsændringer kan ske på en lovligt indvarslet generalforsamling, når 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for ændringen.

§ 11 - Opløsning

 

Stk. 1       Foreningen kan opløses efter vedtagelse på 2 på hinanden følgende lovligt indvarslede generalforsamlinger, når 2/3 af de mødte stemmeberettigede stemmer for.

Stk. 2       Foreningens ejendele kan da fordeles efter generalforsamlingens beslutning, dog således, at foreningens eventuelle midler og ejendele anvendes til andet ungdomsarbejde.